Home Enduro Review : Cubicon Enduro One “Το ελληνικό Enduro”

Όταν μου προτάθηκε να δοκιμάσω ένα Enduro πλαίσιο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα δεν ήξερα τι να περιμένω. Φαντάστηκα ότι στην καλύτερη περίπτωση θα είναι μια αξιόλογη προσπάθεια που μπορεί να εξελιχθεί. Ωστόσο με την πρώτη φωτογραφία που είδα κατάλαβα ότι πρόκειται για κάτι πολύ πιο ολοκληρωμένο από αυτό. Οι διακριτικές κολλήσεις, το προσεγμένο tapered headtube μπροστά, ενώ στο πίσω μέρος το μοχλικό της ανάρτησης, το τρίγωνο με άρθρωση σε κάθε γωνία, ο άξονας που διαπερνά τροχό και άρθρωση, μαρτυρούν ότι αν μη τι άλλο υπάρχει πολύ μελέτη πίσω από το Enduro Cubicon One.

Cubinon promo

Ο Πάνος Τσαλίκης από τα δέκα του χρόνια βρισκόταν στο μηχανουργείο του πατέρα του στη Γιάννουλη της Λάρισας. Ήταν ζήτημα χρόνου το να αρχίσει να πειραματίζεται με υλικά και τεχνοτροπίες. Ξεκίνησε φτιάχνοντας τα παιχνίδια του, συνέχισε με κατασκευές βοηθώντας τον πατέρα του. Μετά αντιστράφηκαν οι ρόλοι, πλέον τον βοηθά με καμάρι ο πατέρας του.

CUBICON Montis Ordo Full Res  (3)

Από τη στιγμή που ξεκίνησε να κάνει ποδήλατο με την παρέα του Amanita Crew στον Κίσσαβο του ήρθε και η ιδέα της κατασκευής ενός πρωτότυπου πλαισίου, είχε ήδη τον εξοπλισμό και ήξερε την τεχνολογία των υλικών. Το μόνο που χρειαζόταν επιπλέον ήταν μια καλύμπρα που θα έστηνε πάνω το πλαίσιο. Έκατσε με μολύβι και χαρτί, έψαξε, εμπνεύστηκε από ποδήλατα και τεχνολογίες που είχε δει. Πήρε σωλήνες αλουμινίου 6005 και το σχέδιο του χαρτιού άρχισε να υλοποιείται. Ακολούθησε τη διαδικασία double butted ενισχύοντας τους σωλήνες στα άκρα για μεγαλύτερη αντοχή και ακαμψία. Η συγκόλληση έγινε με τη μέθοδο tig, όπως ακριβώς γίνεται με όλα τα εργοστασιακά πλαίσια.

Cubicon promo

Το αποτέλεσμα ήταν άψογο. Mε το χρώμα που επιμελήθηκε ο Αντρέας Τσαλίκης, ξάδελφος του Πάνου, επίσης άνθρωπος με μεράκι και δημιουργικότητα και τα αυτοκόλλητα, το Cubicon Enduro One έγινε ένα πλαίσιο που άνετα θα μας γοήτευε σε έναν κατάλογο κάποιας μεγάλης εταιρίας. Τα περιφεριακά που το «έντυσαν» μπορεί να μην ήταν hi end, ωστόσο ήταν αξιοπρεπή για να κάνουν το πλαίσιο να «ξεδιπλώσει» τις αρετές του. Μετάδοση mix ΧΤ – SLX, ρόδες Octane One 26”, φρένα Elixir 7 και seat post Reverb. Οι αναρτήσεις Fox Float, μπροστά και πίσω με διαδρομή 160 ταίριαξαν απόλυτα στον Enduro χαρακτήρα του. Στα περιφερειακά του ξεχωρίζει το χειροποίητο chainguide με δύο γρανάζια pulleys για να παραμένει η αλυσίδα στη θέση της και να μη στρεβλώνει εξ’ αιτίας των δύο φύλλων του δισκοβραχίονα.

CUBICON Montis Ordo Full Res  (9)

Η γεωμετρία του σε συνδυασμό με τα μοχλικά του προσφέρουν επιθετική θέση στην κατάβαση και ελαττώνουν τη βύθιση κατά την ανάβαση. Αναλυτικά :

-Wheelbase : 1155

-Headtube : angle 66°

-Headtube: length 120

-Toptube length horizontal : 588

-Seattube angle: 75°

-Seattube length : 430

-Chainstay length: 428

-Standover height : 410

-Weight : 3,2

-Material : Aluminium 6005

CUBICON Montis Ordo Full Res  (11)

 

Τα τρία σημεία που ξεχωρίζει :

Headtube :

Η γωνία 66° του headtube, μόνο τυχαία δεν είναι. Είναι η ιδανική επιλογή ανάμεσα στις 67° που επικρατεί στα All-Mountain και στις 65° των Freeride για αναβάτες που οδηγούν επιθετικά στα μονοπάτια και τους αρέσει να ανεβαίνουν σε άνετη θέση. Επιπλέον, με το Headtube «συνεργάζεται» άψογα ο κάθετος σωλήνας που έχει κλίση 75°.

Cubinon promo

Μοχλικό :

Η κατασκευή του μοχλικού είναι μονοκόκ, είναι ένα ενιαίο κομμάτι και έχει τέσσερις συνδέσμους. Έτσι προσφέρει ακαμψία και στιβαρότητα. Είναι η καρδιά του ποδηλάτου –όπως μου είπε ο Πάνος σε μια συζήτηση μας-. Όπως στους οργανισμούς ρυθμίζει την κυκλοφορία και συντελεί σε όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες, έτσι ακριβώς και στο ποδήλατο… πολλοί πιστεύουν ότι εκεί γεννιέται και το συναίσθημα…

CUBICON Montis Ordo Full Res  (10)

Ψαλίδι :

Το πίσω τρίγωνο είναι ολόκληρη ιστορία. Επιδίωξη ήταν να τα προσφέρει όλα… και αυτό έγινε : ο άξονας 12mm X 142mm του τροχού λειτουργεί και ως pivot, με άλλα λόγια προστίθεται μια ακόμα άρθρωση στο ψαλίδι, που είναι through axle. Αποτέλεσμα είναι ένα antibobing system που μειώνει στο ελάχιστο τη βύθιση στην ανάβαση και στην κατάβαση δεν επηρεάζει τη θέση της ανάρτησης κατά το φρενάρισμα. Το μήκος chainstay είναι στα 428 κάνοντας το χειρισμό ακόμα πιο απολαυστικό.

CUBICON Montis Ordo Full Res  (16)

Στην οδήγηση :

Το Cubicon πάτησε πρώτη φορά χώμα στον Κίσσαβο. Η ιστορία άρχισε να «κυλά» και ο Πάνος είδε το δημιούργημα του στο φυσικό του περιβάλλον. Εγώ είχα την τιμή να το φιλοξενήσω στο Πήλιο, σε ένα long term test ή καλύτερα long term relationship. Η σύντομη ιστορία του και αυτό που έβλεπα με είχαν γοητεύσει, έμενε να το δω στην πράξη για να προκύψει σχέση…

Το test έγινε σε τερέν γνωστό σε έμενα, το οδήγησα στα μονοπάτια που χρησιμοποιώ για τις βόλτες και τις προπονήσεις μου. Το Πήλιο, από τις κορυφές του μέχρι τα παράλια προσφέρει μεγάλη ποικιλία σε διαδρομές με πολλές εναλλαγές. Το πρώτο μονοπάτι που το καβάλησα ξεκινάει από τα 1470 μ. υψόμετρο μέσα από δάσος οξιάς και κατεβαίνει στον Αϊ Γιώργη, στα 800 μ. υψόμετρο. Πρόκειται για διαδρομή που δοκιμάζει το ποδήλατο σε όλες τις συνθήκες. Σημεία με ροή, άλλα με πέτρες και με ρίζες, απότομες κλίσεις, πολύ κοπάνημα και πετάλι. Η αίσθηση που μου έδινε ήταν πολύ διαφορετική από οποιαδήποτε άλλη κατάβαση μου. Η θεωρία του μοχλικού και των 66° είχαν επαληθευτεί. Η θέση της πίσω ανάρτησης έμενε σχεδόν ανεπηρέαστη ακόμα και με μπλοκαρισμένο τον πίσω τροχό, ενώ η γωνία του headtube μου πρόσφερε ταχύτητα και σταθερότητα κάνοντας την επιθετική οδήγηση αυτονόητη.

Στα «σφιχτά» κομμάτια παρακάτω ανταποκρινόταν άμεσα στις εντολές του τιμονιού, το κοντό wheelbase έκανε το ποδήλατο πολύ ευέλικτο. Στα καλντερίμια, αναρτήσεις και πλαίσιο συνεργάστηκαν άψογα. Μαζί με το σύστημα throught axle pivot περιόριζαν τους κραδασμούς και έδιναν τη δυνατότητα για πεταλιές ακόμα και σε ανώμαλα σημεία του μονοπατιού.

Κακά τα ψέματα, την ανηφόρα δεν την αγάπησε κανείς. Απλά με τον καιρό κάποιοι συμβιβάστηκαν. Από ένα ποδήλατο Enduro δε μπορούμε να έχουμε την απαίτηση να ανεβαίνει γρήγορα. Αρκεί να ανεβαίνει αξιοπρεπώς και να μην μας δίνει λανθασμένη εικόνα για τη φυσική μας κατάσταση. Και πάλι οι αναρτήσεις έπαιξαν το ρόλο τους. Γυρίζοντας τες στη θέση climb, σηκώνοντας το Reverb με τις 75° του κάθετου, είχα μια άνετη θέση που θα μου άρεσε ακόμα και για αγώνα Cross Country με αρκετό μονοπάτι.

Kάποια από τα μονοπάτια που το οδήγησα δεν τα είχα ξανακάνει με ποδήλατο. Αφ’ ενός όμως ήθελα να το κοπανήσω λίγο και αφ’ εταίρου ήμουν σίγουρος ότι εμπόδια που με τρόμαζαν στο παρελθόν, με το Cubicon θα τα ξεπερνούσα. Έτσι κι έγινε. Η απορροφητικότητα στους κραδασμούς, η σίγουρη πρόσφυση, η γεωμετρία και το σωστό ζύγισμα με πήγαν ένα βήμα παραπέρα στην τεχνική.

Η ονομασία Cu.bi.con σημαίνει Customized Bicycle Constructions και αυτό προορίζεται να γίνει. Σκοπός της δεν είναι να περάσει στη μαζική παραγωγή, αλλά να κατασκευάζονται πλαίσια κατά παραγγελία για αναβάτες που θέλουν κάτι πιο προσωπικό και προσαρμοσμένο στα μέτρα τους. Δεν σημαίνει όμως ότι θα χρειάζεται να πληρώσει κάποιος μια περιουσία για αυτό. Ο χαρακτήρας της Cubicon είναι “rider to rider”. Στόχος είναι να βγει ένα μελετημένο και αξιόπιστο πλαίσιο για σκληρή χρήση που να είναι οικονομικά προσβάσιμο.

Κατασκευαστής : Πάνος Τσαλίκης – Cubicon Bikes

Φωτογραφίες : Χρήστος Μπουκόρος – Free Life Productions

Κείμενο : Αλέξανδρος Πετρούτσος – Montis Ordo/Cubicon Bikes

CUBICON Montis Ordo Full Res  (17)

Review overview
Ευελιξία στην κατηφόρα - 80 %
Σταθερότητα στα γρήγορα κομμάτια - 80 %
Συμπεριφορά σε ευθείες και άσφαλτο - 70 %
Άνετη θέση οδήγησης - 80 %
Επιθετικό ποδήλατο - 90 %
4 replies to this post
  1. Καλησπέρα
    Θα μπορούσα να μάθω το τηλέφωνο του κατασκευαστή
    Ευχαριστώ

Leave a Reply













Http://www.Antallaktikaonline.GR