Home Enduro Οι κανονισμοί της UCI, περιλαμβάνουν πλέον το Enduro MTB

H UCI (Διεθνής Ομοσπονδία Ποδηλασίας), δημοσίευσε πρόσφατα μία αναθεώρηση στους κανονισμούς της, και για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνει το Enduro MTB ως  μορφή ποδηλασίας. Οι κανονισμοί που προτείνονται είναι πολύ όμοιοι με εκείνους του Enduro World Series (οι οποίοι με την σειρά τους βασίστηκαν στους κανονισμούς εθνικών αγώνων Enduro οι οποίοι γίνονταν ήδη σε διάφορες χώρες – με κυριότερο δείγμα τους αγώνες του French Enduro Series στη Γαλλία και του Superenduro της Ιταλίας). Στη Ελλαδα γίνεται το Enduro Mediterraneo το οποίο θα είναι και η μόνη σειρά αγώνων Enduro στη Ελλάδα αλλά και τα Βαλκάνια για το 2014 και αξίζει να τονίσουμε πως ακολουθεί τους βασικούς κανόνες του Enduro World Series.

Για να συνοψίσουμε : ένας αγώνας Enduro είναι ένας αγώνας ο οποίος περιλαμβάνει αρκετές Συνδετικές Διαδρομές και χρονομετρημένες Ειδικές Διαδρομές. Οι χρόνοι που επιτυγχάνονται σε όλες τις χρονομετρημένες διαδρομές συσσωρεύονται σε έναν συνολικό χρόνο. Μια διαδρομή Enduro περιλαμβάνει ποικίλο ανάγλυφο off-road. Η διαδρομή πρέπει να περιλαμβάνει ένα μίγμα στενών αλλά και φαρδυών, αργών και γρήγορων μονοπατιών και διαδρομές με διαφορετικό τύπο εδάφους. Κάθε Ειδική Διαδρομή πρέπει να είναι κυρίως κατηφορική, ενώ λίγο πετάλι ή ανηφορικά κομμάτια είναι αποδεκτά. Οι Συνδετικές Διαδρομές μπορούν να περιλαμβάνουν είτε μηχανική υποβοήθηση (π.χ. lift ή αγροτικά), είτε πετάλι είτε συνδυασμό και των δυο. Η έμφαση των Ειδικών Διαδρομών πρέπει να δίνεται  στη ευχαρίστηση του αναβάτη, και στη τεχνική αλλά και την φυσική ικανότητα.

Όπως και στους κανονισμούς του EWS Enduro World Series (Παγκόμιο Πρωτάθλημα Enduro), ιδιαίτερη έμφαση  δίνεται στον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται :

“Μόνο ένας σκελετός, μία μπροστινή και μία πισινή ανάρτηση (πηρούνι, ανάρτηση) και ένα ζευγάρι ρόδες μπορούν να χρησιμοποιηθούν απο τον κάθε διαγωνιζόμενο κατα την διάρκεια του αγώνα. Ο σκελετός, οι αναρτήσεις και οι ρόδες θα μαρκάρονται απο τους κομισάριους του αγώνα πρίν την εκκίνηση του αγώνα και θα ελέγχονται κατά τον τερματισμό. Κατεστραμένα ανταλλακτικά μπορούν να αντικατασταθούν μετά απο έγκριση με ποινή 5 λεπτών.

Το κόψιμο δρόμου σαφώς και δεν επιτρέπεται.

“Οι διαδρομές Enduro πρέπει να είναι σαφώς μαρκαρισμένες με ένα ξεκάθαρο συνδυασμό απο βελάκια, πύλες και κορδέλα. Κύριο μέλημα του διοργανωτή είναι να σιγουρευτεί ωστε οι διαδρομή να είναι επαρκώς σηματοδοτημένη και πως το κόψιμο δρόμου να μην είναι δυνατόν.” Για να εμποδίσουν τον εκτροχιασμό του πνεύματος του Enduro, οι αναβάτες μπορούν να βοηθούν παρακολουθώντας ο ένας τον άλλον με σκοπό την σωστή αθλητική και τίμια διεξαγωγή :

“Ο κομισάριος του αγώνα, μπορεί να λάβει υπόψιν του οποιαδήποτε παραβίαση κανόνα η οποίο δεν έχει παρατηρηθεί από ένα επίσημο κριτή, μόνο εάν αναφερθεί τουλάχιστον απο δυο αθλητές οι οποίοι είναι απο διαφορετικές ομάδες (π.χ. αναβάτες οι οποίοι δέχονται εξωτερική βοήθεια εκτός ζώνης τεχνικής βοήθειας, ή κόψιμο δρόμου).”

Ενώ οι κανονισμοί οι ίδιοι δεν είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντες ή πρωτοποριακοί, το γεγονός το ότι υπάρχουν κανόνες είναι φανταστικό. Απο την άλλη, θα επιτρέπει στους διοργανωτές να κάνουν εγκεκριμένους αγώνες, αποφεύγοντας έτσι τις προστριβές με το πολυβόητο κανονισμό της UCI Rule 1.2.019. Από την άλλη, πολλοί διαφωνούν ισχυριζόμενοι πως το Enduro δεν χρειάζεται την UCI για να γίνει εγκεκριμένο, με φωτεινό παράδειγμα την φετεινή σαιζόν του Enduro World Series.

Τι πιστεύετε? Είναι αυτό ένα καλό βήμα προς την σωστη κατεύθυνση και μια καλή θέση στον χώρο του Enduro, ή είναι πολύ αργά για την UCI να εμπλακεί??

Leave a Reply













Http://www.Antallaktikaonline.GR