Home News Interview : Κώστας Μπάρδης

Ο ιδρυτής και επιστημονικός υπεύθυνος της Nutrilab.gr Κώστας Μπάρδης μας παραχωρεί μια συνέντευξη “full of nutrition”. H Nutrilab δραστηριοποιείται σε σεμινάρια διατροφής υψηλής ποιότητας με τη μέθοδο της Τηλεκατάρτισης, καθώς και στην διεξαγωγή εργομετρικών μετρήσεων για εξατομικευμένο πρόγραμμα διαιτολογίου και άσκησης.

ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 

Ημ/ Γέννησης: 02_08_1982

Που Γεννήθηκες : Σπάρτη

Που μένεις : Aθήνα

Ύψος : 179

Βάρος : 72

• Εκπαίδευση:

Διδάκτωρ Αθλητικής Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου με βαθμό άριστα.

Κάτοχος Μεταπτυχιακού διπλώματος Εργοφυσιολογίας του Liverpool J. Moore University (Υπότροφος της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού).

Κάνεις ποδήλατο απο : 1990

Αγωνίζεσαι απο: 1992

Γιατί κάνεις ποδήλατο: Γιατί η ποδηλασία είναι υγεία, αλλά & μαγεία θα έλεγα.

Τι/Ποιός σε έβαλε στην ποδηλασία:

Δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος.

Σίγουρα όμως επηρεάστηκα θετικά από έναν αγώνα , το γύρο της Σπάρτης με ποδήλατο. Σε αυτόν τον αγώνα τερμάτισα πρώτος και πήρα ως έπαθλο ένα BMX ποδήλατο. Στη συνέχεια γράφτηκα στο Σπαρτιατικό και άρχισε η αγωνιστική μου πορεία.

Αδυναμίες:

Πάρα πολλές, αλλά όπως μου λένε δεν είναι σοβαρές.

Σε τί είσαι καλός:

Να βάζω εφικτούς στόχους και να τους πραγματοποιώ

Οι πιο σημαντικοί άνθρωποι στη ζωή σου:

Οι γονείς μου και τα αδέρφια μου

Το πιο δύσκολο κομμάτι των αγώνων: Το πιο δύσκολο είναι και το καλύτερο.

 Καλύτερη στιγμή της καριέρας σου:

Η κατάκτηση της Πρώτης Θέσης στο Βαλκανικό πρωτάθλημα της Προύσας (Τουρκία) το 2003 και η Συμμετοχή μου το 2004 στην Βραζιλία (Ρίο Ντε Τζανέιρο) στην διοργάνωση με τίτλο Giants of Rio από όλο τον κόσμο με την ομάδα της Red Bull Hellas.

Γενικοί στόχοι:

Προτεραιότητά μου τώρα είναι η ολοκλήρωση των μεταδιδακτορικών μου σπουδών στην Αμερική και στη συνέχεια να επανέλθω στις προπονήσεις.

Αγαπημένο φαγητό: (ρύζι με αρακά και καλαμπόκι)

Μουσικές προτιμήσεις: Κυρίως House.

 Άλλα σπορ: Tρέξιμο στο βουνό , Basket & πεζοπορία

 Ο αγαπημένος σου αθλητής mountainbike : Είναι ο Bart Brentjens, Ολυμπιονίκης ορεινής ποδηλασίας ΧC. Ήταν φίλος μου και πολλές φορές σύμβουλός μου στους αγώνες.

 Άλλοι αγαπημένοι αθλητές: Cadel Evans

Συμβουλή για τους αρχάριους: Πριν επιδιώξουν κάτι extreme να έχουν πρώτα εξασφαλίσει ότι έχουν γίνει ένα με το ποδήλατο. Αυτό θα το πετύχουν μόνο όταν έχουν προπονηθεί σκληρά, δίνοντας έμφαση στην ισορροπία και την τεχνική.

 Μια ιδέα για το πως περνάς εσύ καλά στον ελεύθερο σου χρόνο:

Bλέποντας ταινίες και κάνοντας πεζοπορία με φίλους τα Σαββατοκύριακα.

 

 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΙΝ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ TOY ΣΤΟ ENDURO MEDITERRANEO

Κώστα είσαι ένας αθλητής με μακρύ ιστορικό, και σε είδαμε μετά απο 6 χρόνια απουσίας στον πρώτο αγώνα Enduro στην Ελλάδα που έγινε στη Δίρφυ. Τι σε ώθησε να πάρεις μέρος???

Με ώθησε ο αδερφός μου Γιώργος και οι δύο φίλοι μου από την Σπάρτη Γιάννης Κωνσταντινάκος & Θοδωρής Κουτρουβίδης. Είχα να τρέξω πολλά χρόνια αυτό είναι αλήθεια. Ο λόγος που δεν είχα τρέξει ήταν οι ανειλημμένες υποχρεώσεις μου όλα αυτά τα χρόνια λόγω των σπουδών μου.

Κέρδισες την πρώτη θέση στην κατηγορία Hardtail. Τι θα συμβούλευες όσους το σκέφτονται ακόμη να λάβουν μέρος σε αγώνες Enduro στη χώρα μας? (είτε με hardtail είτε full suspension).

Θα τους συμβούλευα να ασχοληθούν, γιατί συμβάλει πραγματικά στην αύξηση της φυσικής δραστηριότητας, προάγοντας πάντα την υγεία, την ευεξία και την ενίσχυση της extreme διάθεσης.

Πώς σου φάνηκαν οι τρείς ειδικές της Στενής?

Καταπληκτικές!! Ο συνδυασμός του φυσικού κάλους με την τεχνική δυσκολία ήταν άρτια συνδυασμένα.

Το 2014 ενδέχεται να γίνουν αρκετοί αγώνες Enduro MTB σε όλη την Ελλάδα. Πως σου φαίνεται η ιδέα. Θα ήθελες να συμμετάσχεις?

Φυσικά, θα ήθελα να συμμετάσχω. Ενθουσιάστηκα με την ένταση, αλλά και την εναλλαγή πολλών παραστάσεων μέσα στον αγώνα.

 Είσαι ειδικός στα θέματα διατροφής και σαν παλιός αθλητής γνωρίζεις πολλά για την προπονητική. Τι είναι αυτό που νομίζεις ότι διαφοροποιεί το enduro mtb απο το XC και το DH σε θέματα προπόνησης και διατροφής ??

Mεταξύ XC & endurο mtb δεν θα έλεγα ότι υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις ως προς το διατροφικό πλάνο των αθλητών πριν την διεξαγωγή και κατά την διάρκεια των αγώνων.

Για παράδειγμα και στις δυο κατηγορίες οι αθλητές θα πρέπει να εφαρμόσουν πρωτόκολλο υδατανθράκωσης 1 εβδομάδα πριν την διεξαγωγή των αγώνων τους, για να μεγιστοποιήσουν τα ενεργειακά τους αποθέματα, με σκοπό να μπορούν να αντεπεξέλθουν στην μεγάλη διάρκεια των αγώνων.

Σίγουρα το αγώνισμα DH έχει πολύ λιγότερη διάρκεια και αν υπάρξει φόρτιση υδατανθράκων ακόμα και μια ημέρα πριν την διεξαγωγή του αγώνα, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα. Για το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας απαιτείται διαφορετική προπονητική προσέγγιση, τόσο σε επίπεδο μυϊκής ενδυνάμωσης, όσο και στην ενίσχυση της τεχνικής κατάρτισης με παράλληλη αύξηση της καρδιοαναπνευστικής αντοχής σε κάθε αγώνισμα ξεχωριστά.

Θα ενθάρρυνες μικρά παιδιά και νέους ποδηλάτες να βγουν έξω με το ποδήλατο τους για μια βόλτα στη φύση, και γιατί όχι να συμμετάσχουν σε αγώνες ποδηλασίας γενικότερα?

Με τις νέες επιστημονικές μελέτες στη χώρα μας, δυστυχώς η παχυσαρκία και η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας αποτελούν τις νέες «επιδημίες» του σύγχρονου τρόπου ζωής μας. Και βέβαια θα ενθάρρυνα τα παιδιά πρώτα από όλα να ασχοληθούν με κάποιου είδους φυσική δραστηριότητας. Mία από αυτές τις δραστηριότητες φυσικά, είναι η ποδηλασία. Η αγωνιστική ποδηλασία μαθαίνει αρχικά στον αθλητή ότι τα αγαθά κόποις κτώνται. Επίσης μαθαίνει ότι η ήττα και η αποτυχία είναι μέσα στο παιχνίδι. Η μετάβαση δε, ενός αθλητή σε Πρωταθλητή είναι ευεργετική ως προς την κοινωνία αλλά και για τις διατροφικές του συνήθειες που θα τον συνοδεύουν πιθανότατα για όλη του τη ζωή.

Κώστα σε ευχαριστούμε για τις απολαυστικές και σημαντικές πληροφορίες που μοιράστηκες μαζί μας.

 

Leave a Reply













Http://www.Antallaktikaonline.GR